Filmy religia, piętnasty wiek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje religia, piętnasty wiek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Część życia Joanny d'Arc. Joanna (Sandrine Bonnaire) opuściła Domremy. Próbuje przekonać kapitana Baudricourta (Baptiste Roussillon), by odprowadził ją do Delfina. Ta część kończy się pierwszą bitwą Joanny w Orleanie w roku 1429. Tutaj jest uważana bardziej jako wojowniczka niż święta. Ale jej wiara rośnie w siłę.
Dwie siostry Boleyn, Anne i Marie, rywalizują o względy króla, Henryka VIII. Zrobią wszystko, aby zdobyć jego serce, a swym orężem uczynią niegodziwość, intrygę i zdradę. Barwny i sugestywny obraz życia i szokujących zwyczajów panujących na dworze najsłynniejszego króla Anglii.

Elizabeth

7,5
Anglia, rok 1558. Na tron Tudorów wstępuje 25 - letnia Elżbieta, córka Henryka VIII i Anny Boleyn. Przez lata uznawana za dziecko z nieprawego łoża, wychowywana z dala od dworu, cudem ocaliła głowę w czasie rządów swej przyrodniej siostry Marii. Nieświadoma intryg i meandrów wielkiej polityki, królowa staje się narzędziem w rękach spierających się partii dworskich. W ciągu kilku pierwszych lat panowania potrafi jednak oddzielić własne emocje od interesu państwa. Jej rządy stają się coraz bardziej świadome, a dobór właściwych doradców zapewnia jej kontrolę nad wszystkimi dziedzinami życia państwowego. Nadchodzi chwila, gdy przekonana o swej misji budowania silnej monarchii, opartej na religii katolickiej, objawi światu nowe oblicze angielskiej królowej - Elżbiety, królowej - dziewicy.


Reżyser siedmiokrotnie nominowanej do Nagrody Akademii, Elizabeth oraz zdobywczyni statuetki Oscara i Złotego Globu w roku 2008 Cate Blanchett przedstawiają kontynuację losów Elżbiety I, królowej Anglii. Oto historia krucjaty samotnej kobiety, która zrobi wszystko, by zapanować nie tylko nad miłością, ale i własnym imperium, a nade wszystko aby umocnić wizerunek własnej osoby, jako wielbionego wzoru dla całego świata zachodniego. W filmie występują także: zdobywca Nagrody Akademii, Geoffrey Rush i Clive Owen w roli Sir Waltera Raleigh, odważnego podróżnika, który stanowi całkowicie nowe wyzwanie dla uczuć Elżbiety. Utkana z pasji, dramatu i zdrady, Elizabeth: Złoty wiek, to epicka opowieść, w której nie zabraknie zapierających dech w piersiach krajobrazów, oszałamiających kostiumów i prześwietnych kreacji aktorskich.
Barwna opowieść o burzliwym życiu charyzmatycznej Marii Stuart. W wieku 16 lat została królową Francji, dwa lata później owdowiała. Sprzeciwiając się tradycji, odmówiła ponownego zamążpójścia. Wróciła do Szkocji, gdzie odzyskała należny jej tron. Ale Szkocja i Anglia była wówczas pod władaniem królowej Elżbiety I. Obie królowe obserwowały swe poczynania z lękiem i fascynacją. Rywalki w miłości i władzy, silne kobiety w męskim świecie, toczyły podstępną grę, w której stawką była władza. I niezależność. Żadna z nich nie godziła się na rolę marionetki. Maria utrzymywała, że tron Anglii należy się jej, uznając suwerenność Elżbiety. Zdrada, rebelia i spiski na obu tronach zmieniły bieg historii.
Szesnasty wiek. Handlarz koni o imieniu Michael Kohlhaas (Mads Mikkelsen) prowadzi szczęśliwe życie rodzinne. Gdy Lord (Bruno Ganz) traktuje go niesprawiedliwie, on zbiera wojsko i uderza na niego, aby przywrócić sprawiedliwe prawa.
Jest rok 1564. W Niderlandach trwa okres ucisku politycznego i religijnego. Panujący hiszpańscy Habsburgowie, wyznawcy katolicyzmu, krwawo zwalczają reformację. W tych realiach historycznych Pieter Bruegel maluje swoje dzieło - niezwykły obraz zatytułowany Droga krzyżowa. Prawie 450 lat później inny wizjoner swojej epoki postanowia na oczach widzów powołać ten obraz do życia, z całym jego pięknem, surowością i okrucieństwem. Udowodnia tym samym, że nie istnieją dla niego granice wyobraźni. Młyn i krzyż, dzieło Lecha Majewskiego, wpisuje się w nowy nurt wizjonerskiego kina. To opowieść o artyście, który staje się demiurgiem świata, może go zatrzymać w jednej chwili i utrwalić na zawsze.
38-letnie rządy Henryka VIII przekształciły Anglię z ospałego, zamkniętego w katolickim marazmie kraju w targaną religijną oraz polityczną rewolucją rozbitą wewnętrznie nację… a wszystko to z powodu desperackich starań króla o rodowitego spadkobiercę tronu. Ta zła passa rozpoczęła się, gdy Henryk Tudor odrzucił swoją pierwszą żonę Katarzynę z Aragonu dla opętanej Anny Boldyn. To zapoczątkowało serię nieudanych i burzliwych małżeństw Henryka. Tragiczna Jane Seymour, odrzucona Anna z Cleves, nieletnia Katarzyna Howard oraz oddana Katarzyna Paar, jedna po drugiej zyskiwały względy bezlitosnego monarchy po to tylko, żeby zaraz je stracić. Te co miały szczęście, zostały odrzucone i zapomniane, te, które go nie miały, zostały stracone. [opis dystrybutora]
Historyczne tło filmu stanowi XV-wieczna Rosja widziana oczyma pielgrzymującego mnicha Rublowa. Jest to czas wewnętrznego rozbicia państwa rosyjskiego i konfliktów pomiędzy Wielkimi Księciami. Jednak nie to stanowi główny temat filmu, którego wymowa jest głęboko filozoficzna. Na przykładzie wielkiego rosyjskiego twórcy ikon – Andrzeja Rublowa, reżyser rozpatruje odwieczny konflikt pomiędzy artystą a władzą…
Dwuczęściowy dramat kostiumowy opowiadający o życiu królowej Elżbiety I, córki Henryka VIII i Anny Boleyn, pogromczyni Hiszpańskiej Armady, nazywanej przez uwielbiających ją poddanych „Królową Dziewicą”. Elżbieta I zjednoczyła naród podzielony konfliktami religijnymi, stawiła czoła hiszpańskiej armadzie i po bezprecedensowym czterdziestopięcioletnim panowaniu umarła jako jedna z najbardziej kochanych monarchiń. W czasie jej rządów poeci i dramatopisarze opiewali ją w swoich działach, zaś malarze i kompozytorzy dedykowali jej owoce swojej twórczości przyczyniając się do umocnienia legendy. Serial Elżbieta I stara się przebić przez mity i ukazać kobietę kryjącą się za legendą królowej. Kobietę poddawaną upokarzającym badaniom ginekologicznym mającym ustalić czy wciąż jest w stanie urodzić, kiedy rozważano jej małżeństwo z francuskim księciem. Kobietę, która choć rządziła całym państwem, nie mogła poślubić wybranka swojego serca. Wreszcie kobietę, która po pięćdziesiątce miała romans z mężczyzną o połowę młodszym, który w swojej arogancji podjął desperacką próbę zagarnięcia jej tronu. Ukazując zgniliznę i żądze kryjące się za fasadą formalizmu i przepychu angielskiego dworu, serial po raz pierwszy przedstawia intymny portret najsławniejszej brytyjskiej królowej.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…